user_mobilelogo

Personal training --> Sportvasten --> Crossfit

In oktober 2016 ging ik de grote uitdaging aan om mij te begeven in de box. Terugdenkend aan de eerste lessen Personal Training, kan ik alleen maar zeggen WAUW.

Mijn vooruitgang was ver boven mijn verwachting. Sinds kort ben ik overgestapt op crossfit. De vraag welk effect voeding heeft op mijn sportprestaties houdt mij al een tijd bezig. Voeding is brandstof, en soms is het verstandig om na te gaan of je het juiste tankt. Dus besloot ik dat het tijd was om te gaan sportvasten.
Afgelopen maandag ben ik begonnen met de afbouwdagen. De eerste afbouwdag vond ik helemaal niet zo spannend... Sandra vreesde nog dat ik chagrijnig zou worden. Ik mocht wel dertig hele minuten sporten, dus schoenen aan en rennen. Ik was zo weer thuis, beetje jammer.
De tweede afbouwdag begon ik met de weegschaal, deze gaf aan dat ik 1,5kg kwijt was. Voor de zekerheid nog even mijn bril gepakt en nog eens gekeken. Ik kon het niet geloven, maar het stond er echt 1,5kg lichter. Ik kwam de dag prima door. Het enige dat opviel op mijn werk was dat niet alleen de pubers in protest kwamen, maar ook een klein beetje mijn lichaam.
Dag drie kan ik kort over zijn, het was maximaal 1 liter sap. Ik bruiste van de energie, sorry nog daarvoor aan mijn collega’s, zij zijn overduidelijk toe aan vakantie. Eenmaal thuis, schoenen aan en rennen, het metertje van de tank gaf nog niet aan leeg en ik heb heerlijk gelopen. Alleen een beetje kort.
De vastendagen zijn van een ander kaliber. De neiging om ergens op te willen kauwen werd steeds groter. In tegenstelling tot mijn verwachting, had en kreeg ik veel energie. De weegschaal gaf inmiddels 4,2kg minder aan, uiteraard dubbel gecheckt met bril op. Het hardlopen werd wel zwaarder, mijn benen leken vol te lopen. Voor het eerst deze week was ik blij dat ik na een half uur weer thuis was.
Nu ben ik inmiddels met de tweede opbouwdag bezig, het is wel even wennen om op zich niet veel te eten maar dit toch een behoorlijke kluif te vinden om achter de kiezen te krijgen. Het lopen gaat ook weer wat makkelijker. Ik ben erg nieuwsgierig hoe het laatste deel mij afgaat en vooral natuurlijk wat het mij oplevert op de lange termijn.

Yvonne

Deel onze info:

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven over Sportmethart schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Contact info

Jupiter 10 P
Heerenveen

Sandra 't Hart:
06- 1922 6933
sandra@sportmethart.nl

Wolter Zuid:
06 - 5107 8787
wolter@sportmethart.nl